Na sobotu 8.7.2006 budou mnozí z nás asi dlouho vzpomínat. Docela obyčejné odpoledne. Letoun Z 42 OK-JSC s Blaníkem ve vleku pomalu nabírá výšku, ale náhle hluk motoru utichá. Blaník se vrací k letišti a vlečná mizí za nedalekým lesem. Takhle nějak viděl situaci náš AFIS, který okamžitě spouští záchranou akci. K místu nehody vyráží sanitka, vrtulník, hasiči, policie atd. Naštěstí zbytečně, protože Honza tuhle mimořádnou situaci vyřešil na jedničku. A jak to vypadalo z kabiny vlečné? "Asi ve dvěstěpadesáti metrech se letadlo krátce zachvělo, pak rána a vrtule byla pryč. Vypnoul jsem Blaníka a snažil jsem se převést neposlušné letadlo do klouzavého letu", vypráví Honza. "Když se mě to podařilo, bylo jasné, že na letiště to již nevyjde. Tak jsem rychle vybral pole, udělal úkony a byl jsem tam". To "tam" bylo obilné pole asi dva km JV od letiště, přesně N 49 42 33 a E 13 28 21. Celý manévr netrval ani jednu minutu, ale tam nahoře to byla minuta sakra dlouhá. A že rozhodně nebyla jednoduchá mě znovu dochází, když večer pomáhám uložit v hangáru ztracenou vrtuli a plně si uvědomuji její váhu.
09.
07.2006