Sepsal Míra Motl.

Za AK Plzeň – Letkov v jednotlivých letech startovali / umístili se:

  • 1974 OP Hosín celé závody propršely, neuletěli jsme ani jednu disciplínu.
  • 1975 KPZ Plasy, 20 startujících, 6 disciplín, VT 116;
    • J.Blažek/2, M.Motl/3, M.Svoboda/9, F.Novák/11, J.Kepka/15;
    • Druhé a třetí místo na závodech, kde startovali piloti z celé jihozápadní oblasti, byl pro AK úspěch. Pro mě, při prakticky prvním startu na závodech, bylo 3.místo jednoznačně úspěchem.
  • 1976 PMR Vrchlabí, 30 startujících, 10 disciplin, VT 116;
    • M.Motl/7, J.Blažek/13;
    • Honza Blažek měl před poslední disciplínou medaili na dosah, ale díky chybné navigaci při posledním letu urazil při dokluzu osinkocementovou nástavbu komína strážnice na letišti ve Vrchlabí, byl pro nebezpečné létání v disciplíně diskvalifikován a po podání protestu „doživotně vyřazen z řad létajících členů Svazarmu“. Po následném odvolání proti tomuto rozhodnutí mu bylo létání po roce povoleno, ale medaile na PMR 1976 a reprezentace už byly ztraceny.
  • 1977 PP ČR Hořice, 40 startujících, 5 disciplín, VT 116
    • M.Motl/15, J.Blažek/23
    • Před poslední disciplínou jsem byl na pátém místě, snažil jsem se bojovat o medaili, ale poslední let jsem „utavil“ a propadl se o 10 míst.
  • 1978 PMR Nitra, 30 startujících, 5 disciplín, VT 116;
    • M.Houha/18, M.Motl/20
    • První start M.Houhy jako juniora na plachtařském mistrovství republiky. Z naší strany nepovedené závody. Zvítězil a do reprezentace byl zařazen budoucí dlouholetý reprezentant a výborný pilot Miloš Dedera z Jihlavy (v roce 1978 junior).
  • 1979 PP ČR Zbraslavice, 41 startujících, 9 disciplín, VT 116;
    • M.Houha/6, M.Motl/10, J.Blažek/13, K.Smutný/38;
    • Z pohledu AK úspěšné závody, M.Houha byl jako junior zařazen na rok 1980 do reprezentace a byl mu přidělen VT 116 ze stavu SVS M.Třebová. Tři jsme postoupili na PMR 1980.
  • 1980 PMR Nové Město nad Metují, 21 + 10 startujících, 3 disciplíny;
    • třída VT 116 /21 startujících: M.Motl/6, R.Kuthan/11, J.Blažek/13;
    • třída VSO 10: M.Houha
    • Poprvé létala část soutěžících na PMR na VSO-10, jinak propršené závody, létalo se za povodní nad promáčenými poli, kde každé přistání bylo rizikové.
  • 1981 KPP Plasy, 16 startujících, 5 disciplín, VT 116;
    • J.Blažek/1, K.Smutný/2, V.Rada/3, M.Motl/4, M.Houha/5, A.Wágner/7, F.Novák/8, J.Suttner/15, P.Sarauer/16;
    • Z pohledu AK prakticky nejúspěšnější krajské závody, na kterých účastníci PP ČR létali především s cílem dobře se rozlétat. Více než 50% startujících bylo z našeho AK a obsadili jsme prvních 5 míst – v té době jsme neměli v kraji konkurenci. Přesto to byly, díky rivalitě v AK, závody na ostří nože. Prakticky celé závody vedl M.Houha, ale v poslední disciplíně příliš taktizoval a odešel na trať v době, kdy už se počasí jasně kazilo, uletěl jen 35 km a propadl se o 5 míst.
  • 1981 PP ČR Šumperk 31 startujících, 4 disciplíny, VT 116;
    • R.Kuthan/3, M.Motl/4, J.Blažek/9;
    • Pro AK úspěšné závody – Radek Kuthan byl třetí a dostal se jako junior do reprezentace. Já měl bramborovou medaili a všichni tři jsme si vybojovali postup na Mistrovství republiky 1982.
  • 1982 PMR Vrchlabí, 39 startujících, 10 disciplín, VSO 10;
    • R.Kuthan/8, J.Blažek/19, M.Motl/39;
    • První mistrovství republiky, kde „Vosy“ kompletně nahradily VT 116 (od Zbraslavic 1979 přezdívané „Matěj Kestrel“ podle hlavního konstruktéra VT 116). Pro AK úspěšné závody – R.Kuthan zůstal v reprezentaci a dostal přidělen ze SVS M.Třebová kluzák PIK. Tenhle kluzák měl výborné letové parametry na jaře a na podzim, ale v hlavní plachtařské sezóně, při znečištění náběžných hran křídel, jeho výkony prudce klesaly. Navíc nebyl vybaven účinnými brzdicími klapkami a tak bylo každé přistání do terénu náročné na výběr nouzové plochy. Ani strmější sestup za vlečnou nebyl prakticky možný.
    • Pro mě osobně dopadly závody špatně. Ve druhé disciplině jsem sice zvítězil a po čtvrté disciplině byl na 1.místě celkového pořadí, ale protože jsem při přistání do terénu poškodil trup tak, že musel na opravu do Orličanu, závody pro mě skončily, byl jsem poslední.
  • 1983 KPP Plasy 18 startujících, 5 disciplín, VSO 10;
    • M.Motl/1, J.Blažek/2, M.Houha/3, V.Rada/4, F.Novák/8, J.Eichinger/12, I.Huclová/15;
    • Pro AK opět velmi úspěšné krajské závody. Obsadili jsme první 4 místa a potvrdili dominantní postavení v kraji. Pro mě výborné závody – z pěti disciplin jsem byl 3x první, 1x druhý a v poslední disciplíně třetí. Příjemné bylo i zařazení do reprezentace pro rok 1984 společně s Radkem Kuthanem a přidělení kluzáku Kestrel K 19.
  • 1984 V dubnu jsme s Radkem letěli ve vleku z Moravské Třebové na soustředění reprezentantů do Nitry a díky silnému větru a turbulenci (způsobené orografií) jsme měli problémy s navigací. Společně s vlekařem Frantou Novákem jsem přistál v Kyjově, odkud jsme bez problémů pokračovali do Nitry. Druhý vlek to štěstí neměl a vlekař František Mann tragicky zahynul u Veselí na Moravě. Radek s kluzákem přistál bezpečně na poli. Oba jsme s Radkem z rozhodnutí Svazarmu skončili v reprezentaci a dostali roční zákaz létání.
    • Mistrovství republiky jsme se v roce 1984 samozřejmě nezúčastnili a za sebe mohu říci, že v té době jsem chtěl s létáním skončit. Franta Mann byl výborný člověk.
  • 1985 PP ČR Hořice, 40 startujících, 4 disciplíny, VSO 10;
    • J.Blažek/15, R.Kuthan/19, M.Motl/22, V.Rada/25;
    • Za úspěch je možné považovat pouze nominaci na PMR 1986. Pro mě osobně byl úspěch, že jsem se dokázal vrátit k výkonnému létání.
  • 1986 PMR Vrchlabí 4 disciplíny, VSO 10;
    • M.Motl/11, R.Kuthan/13;
    • Úspěchem bylo zlepšení ve výkonech i výsledcích, nic víc.
  • 1987 PP ČR Hosín 34 startujících, 5 disciplín, VSO 10;
    • J.Blažek/2, R.Kuthan/3, M.Motl/6, V.Rada/11;
    • Pro AK konečně opět úspěšné závody. Dva naši piloti získali medaili a všichni čtyři do 11.místa! To je nejlepší výsledek na PP ČR v historii AK.
  • 1988 KPP Plasy 18 startujících, 4 disciplíny, VSO 10;
    • V.Rada/1, R.Kuthan/2, J.Blažek/4, M.Motl/6;
    • Pro AK opět velmi úspěšné krajské závody. Obsadili jsme 1. a 2. místo a potvrdili svoje výkonnostní postavení v kraji. Pro mě neúspěšný rok. Zemřela mi matka a ztrácel jsem zájem o závodní létání.
  • 1988 PMR Moravská Třebová 46 startujících, 8 disciplín, VSO 10;
    • R.Kuthan/22, J.Blažek/33, V.Rada/34, M.Motl/38;
    • Výborné závody s dobrou organizací a výborným počasím. Pro náš AK jsou výsledky jasným neúspěchem – musíme se nějak motivovat, nebo musí nastoupit mladí piloti.
  • 1989 PP ČR – Radek Kuthan skončil celkově na 17.místě a nominoval se na PMR 1990
  • 1989 KPP Plasy, 16 startujících, 8 disciplín, VSO 10;
      • M.Motl/1, T.Turek/10, D.Novák/11, L.Křen/12;
      • Úspěchem bylo moje 1.místo, ale nový, mladí piloti v soutěži zatím neměli potřebnou výkonnost. Za závodnickou generací předchozích deseti let se objevila výkonnostní mezera a s ohledem na rostoucí náklady na létání začal v AK v následujících letech klesat zájem o létání na soutěžích.
  • 1990 PMR Vrchlabí- Radek Kuthan skončil na 14.místě, při odlétaných deseti disciplínách. V soutěži se poprvé v historii podařilo na PMR uletět 500 km v klubové třídě. Z hlediska dosažených výkonů a nalétaných kilometrů bylo toto mistrovství pro Aeroklub ČR nejúspěšnější v dosavadní historii českého plachtění.
  • 1990 KPP Plasy, 13 startujících, 7 disciplin, VSO 10 / VT 116;
    • M.Motl (VT116)/1, R.Kuthan (VT116)/8, L.Křen (VT116)/9, J.Šimek (VSO 10)/10;
    • V soutěži, až na jednu výjimku, všichni Letkováci létali na VT 116 a všichni ostatní piloti na VSO 10. Své 1.místo považuji za jeden ze svých nejlepších výsledků. O první místo jsem musel tvrdě bojovat a získal jsem jej až poslední disciplínou, kde bylo nutné pod rozpadající se oblačností trpělivě kroužit a spěch vedl jednoznačně do pole.
  • 1991 PP ČR Vrchlabí, 44 startujících, 6 disciplín, VSO 10;
    • M.Motl/7, R.Kuthan/14;
    • Úspěchem je jedno umístění v 1.desítce a oba postupujeme na PMR 1992.
  • 1992 PMR Slávnica, 34 startujících, 8 disciplín, VSO 10;
    • M.Motl/29
    • V horách létám příliš opatrně a lepší už to asi nebude. Bylo to poslední federální mistrovství, Slovensko vyhlásilo samostatnost a všude se v průběhu soutěže na Slovensku slavilo.
  • 1993 PP Čech Vysoké Mýto 47 startujících, 5 disciplín, VSO 10;
    • M.Motl/1
    • 2 disciplíny jsem vyhrál a celkově obsadil 1.místo – je to můj nejlepší výsledek na PPČR, ale pro AK je z hlediska výkonného létání špatné, že nemá novou generaci pilotů s potřebnou výkonností, ochotných platit startovné na soutěžích.
  • 1994 1.PMČR Vysoké Mýto 41 startujících, 6 disciplín, VSO 10;
    • M.Motl/11, D.Novák/40;
    • Poslední disciplínu jsem vyhrál, ale celkově to stačilo jen na 11.místo. Danovi se závody nepovedly.
  • 1995 2.PMČR Jihlava 44 startujících, 10 disciplín, VSO 10;
    • M.Motl/10
    • Výborné závody, poprvé v Jihlavě, uletělo se 2 x 400 km. Jednu disciplinu jsem vyhrál, celkové 10.místo – můj výsledek je dobrý, ale na závodní létání jsem v AK zůstal sám.
  • 1996 3.PMČR Jihlava 50 startujících, 6 disciplín, VSO 10;
    • M.Motl/32
    • V aeroklubech v ČR se obnovuje zájem o výkonné létání, nastupuje nová generace mladých, dravých pilotů. V roce 1994 jsem změnil zaměstnání a na přelety chodím prakticky jen na závodech. Bez tréninku to jednoznačně znamená konec létání v první dvacítce na PMR. Ztrácím výkonnost, ale létání na závodech mě stále baví.
  • 1997 4.PMČR Jihlava 50 startujících, 6 disciplín, VSO 10;
    • M.Motl/28
    • Létám už prakticky tři roky bez tréninku – lepší výsledek za daných podmínek čekat nemohu.
  • 1998 5.PMČR Jaroměř, 50 startujících, 9 disciplín, VSO 10;
    • M.Motl/28
    • Počasí na závodech výborné, disciplíny kvalitní, ale piloti nejsou spokojeni s organizací. Prosazuje se to, co 40 let chybělo – za zaplacenou cenu startovného požadují piloti špičkovou službu od pořadatele soutěže.
  • 1998 PMČR D Podhořany, 33 posádek, J.Čejka + M. Čejková / 1 – po delší době opět vynikající výsledek posádky našeho AK na mistrovství republiky a naše první vítězství ve dvousedadlovkách!!!
  • 1999 PMRg Šumperk 30 startujících, 4 disciplíny, VSO 10;
    • M.Motl/9
    • Umístění v první desítce je dobré, ale konkurence je slabší než na PMČR. Ve „splachovacích“ disciplínách mohu uplatnit zkušenosti, u rychlostních disciplín mi chybí „rozlétanost“.
  • 1999 PMČR D Podhořany , 14 posádek,
    • J.Čejka + M. Čejková/14;
  • 2000 7.PMČR Jaroměř, startujících ve třídách: 40 klub/17 volná, 3 disciplíny, VSO 10;
    • M.Motl/18
    • Létám v klubové třídě, kde Vosy začínají být vytlačovány lamináty (klubové ale i hodně soukromých), počasí je katastrofální. Organizaci závodů účastníci tvrdě kritizují. Můj výsledek odpovídá mým aktuálním možnostem.
  • 2000 PMRg / 41 startujících – D.Novák/20
  • 2000 PMČR juniorů/22 startujících – S.Pihrt/20, P.Poláček/22
  • 2001 PMRg Křižanov 52 startujících, 6 disciplín, Cirrus/VSO 10;
    • M.Houha (Cirrus)/20, M.Motl (VSO 10)/25, R.Lanzendorf (Cirrus)/37
    • Můj výkonnostní pokles pokračuje a navíc bez brýlí nepřečtu GPS ani mapu – potřebuji navigátora – v roce 2002 zkusím dvousedadlovky. V AK se začíná situace zlepšovat, objevují se první dva soukromé Cirrusy, klubová ASW 15 a zvyšuje se zájem o závodní létání!
  • 2001 PMČR juniorů Šumperk 24 startujících
    • P.Poláček/18, M.Adlerová/24;
  • 2001 PMČR D Dvůr Králové 30 posádek
    • Pánek (Roudnice)+Prušáková/19, Kárník+Poláčková/ 28;
  • 2002 PMRg Zbraslavice, 55 startujících, 7 disciplín, Cirrus/ASW 15/VSO 10;
    • M.Houha (Cirrus)/7, T.Vrbský (Cirrus)/20, R.Lanzendorf (Cirrus)/27, M.Šedivý (VSO 10)/27, J.Šimek(ASW 15)/29, P.Poláček (VSO 10)/35;
    • V AK se po deseti letech stagnace oživuje zájem o závodní létání, zejména díky soukromým vlastníkům letadel. M.Houha postupuje na PMČR 2003.
  • 2002 PMČR D Most 13 posádek
    • Motl+Šonský/5, Čejka+Čejková/6, Kárník+Sloup/13

Vysvětlivky:

  • KPZ-  Krajské plachtařské závody (do r.1975)
  • KPP- Krajský plachtařský přebor (od r.1977 do r.1993))
  • OP- Oblastní přebor (do r.1975)
  • PP ČR- Plachtařský přebor ČR (od r.1977 do r.1993)
  • PMRg- Plachtařské mistrovství regionů (od r.1994)
  • PMR- Plachtařské mistrovství republiky (federální mistrovství do r.1992)
  • PMČR- Plachtařské mistrovství republiky Aeroklubu ČR (od r.1994)
  • PMČR D-  Plachtařské mistrovství republiky dvousedadlovek
  • PMČR j-  Plachtařské mistrovství republiky juniorů
  • OBT- otočný bod tratě