Porevoluční rozvoj ultralehkého létání se nevyhnul ani nám. U jeho zrodu stál jeden z našich nejzkušenějších plachtařů Josef Honzík (Anča), držitel Zlatého placht. odzn. FAI se třemi diamanty č.51. Motal se takřka u všeho, co s ULLa souviselo. Začátky byly těžké, ale byla to pro ULL doba kamenná. Nejprve se skupinou několika dalších nadšenců zakoupili ze zkrachovalého JZD Hadrolet francouzské výroby. Na svou dobu to byla docela dobrá volba, ale když motor Guzzi řekl dost, skončil tím i hadrolet. Následoval smělý projekt s americkými stavebnicemi, ale i ten po čase končí jak ve špatném filmu. Až spolupráce s Václavem Frantou ukončila bouřlivé období pionýrských let. Do letadélka Cora namontovali upravený    automobilový motor VW (v té době nerozšířenější pohonná jednotka) a nově založená letecká škola Franta Air zahájila úspěšně svoji činnost. A když Anča (v roce 2011 ukončil ve věku 78 let aktivní leteckou činnost) po čase vyléčil Coru svými žiletkami, pardon, turbulátory z dětských nemocí, neměla už pak takřka žádnou chybu a na několik let se stala jedničkou ve stáji ULL. Své příznivce a obdivovatele si zachovala dodnes.      Když se v polovině devadesátých let začaly různé létající přístroje podobat skutečným letadlům, rozhodlo se několik nadšenců z našich řad, že se také pustí do amatérské stavby. Ale každý, kdo se o něco podobného pokusil dobře ví, že je to úkol velmi náročný a zdlouhavý. A tak než bylo dílo hotovo,  svět ULLa do kterého vstoupilo několik profesionálních výrobců byl už někde úplně jinde. Pivo 1 se v létě roku 2000 sice několikrát úspěšně vzneslo, ale k dokonalosti by bylo třeba ještě hodně práce a k té už stavitelé neměli to správné nadšení. Vrátili se k plachtění k továrním Ull.
V lednu roku 1996 byl založen Klub ULLa při Ak Plzeň-Letkov. Počet zájemců o výcvik stále přibýval jak z řad aeroklubáků, ale hlavně těch, kterým bývalý režim možnost létání odepřel a brzo měl klub několik desítek členů. Hrstka těch nejskalnějších se ještě zkoušela vrátit na začátek devadesátých let, ale po nějakém čase i oni zjistili, že vlastnit éro jen proto, aby z něj jednou za čas odstranili prach a ptačí trus se moc nevyplácí a po zralé úvaze své miláčky prodali.
V roce 2001 založil Tomáš Vrbský na Letkově druhou leteckou školu Tom Air. Škola provozuje celokovové Eurostary a jejich počet se postupně zvyšoval ze dvou v roce 2001 až na pět v roce 2009. V březnu roku 2010 byla Tom Airu vypovězena ze strany AK smlouva a škola tak musela po devíti letech svoji činnost na Letkově ukončit a přesídlila na letiště Plzeň Líně.
V současné době mohou zájemci o ultralehké létání využít aeroklubový stroj WT 9 Dynamic, který se svým dospělým bratříčkem převzal i funkci vlečného stroje pro plachtaře. Společnost Franta Air nabízí osvědčenou Coru a pro příznivce celokovových dolnoplošníků kunovický EuroStar. V roce 2008 založil Václav Král společnost Vair s.r.o. která nabízí k výcviku nebo k pronájmu stroj TL 2000 Sting Carbon. Díky svému bohatému přístrojovému a navigačnímu vybavení s ním Václav Král podnikl několik letů po celé Evropě. V roce 2008 navštívili norský Bergen a v dalších letech Vysoké Tatry, chorvatský ostrov Hvar, nebo okruží let okolo Itálie.