20:30 Tak jsme konecne rozchodili Mracounovo noutbuuuk a muzeme postupne podavat informace, ted vecer jen telegraficky. Je po 9 a sedime na pivu, super klub s velmi prima hospodou. Leteli kluci 3x v treninku byli v polich, pocasi zatim normalni 2-3 metry a kolem 15OO dostup, jenom porad fouka. Vcera bylo slavnostni zahajeni v meste. Parada, pruvod v dresech s vlajkama, vepredu vojenska letecka hudba, bubny, pistali, no Mira N. by mel radost. Na namesti projevy privitani, muzika, nas tym pak sel do pravyho anglickyho pubu jako ve filmu CI5 a ja musel na radnici na dalsi privitani. Starosta se zlatym vencem kolem krku od kralovny, predavani pametnich medajly a tak Vcas jsem zdrhnul a picli sme se vsichni Carlsbergem... Dneska prvni disciplina jeste ve 14:00. Nikdo neveril ze to pisknou, pak se to mirne zlepsilo a sli na to (maji tu fak dobryho Horace !!!) Na trat sli nasi borci v 16 hod (bylo teda Becko 100vka) a delali prumer kolem 70, Mracou zatim kolem 7-9 furt se o tu meni na tabuli jak dopocitavaji, nabo jak piju to pivo Stela za 2,5 libry. Aichman by tu chcip zizni!!! Jestli bude vic casu zitra tak zacnu se spravodajstvim podrobneji. Cuuuus Roman, HusBos primary gliding centrum, WJGC.
neděle 7. 8. 200514:30 Konecne se nam po tydnu podarilo obnovit pripojeni k bezdratove siti mistniho internetu. Potize byli na nasem prijimaci, Mracounovo Noutbůůůk se definitivne zhroutil a museli jsme znovu nainstalovat prostredi Windous. Problem byl v tom, ze jsme nemeli kod k instalaci a tak po tydenim telefonovani, SMSkovani a mejlovani (ze zoufalosti jsme zkouseli i nahodnou volbu) se nam nahodou podarilo kyzeny kod nalezti prilepeny na spodku pocitace. Uz od prijezdu na ostrovy je tu nadherne pocasi, ja teda priletel az ve stredu, ale zatim leti kazdy den, 3 x v treningu a dnes 2. zavodni disciplinu. Je to tristovka v klubu a 360 ve standartech, jiste sledujete pravodajstvi poradatele. Nasi hosi meli odlet na dvakrat, jak sleduju na tabuli v baru nekde v polovine startovniho pole. Od rana je tu paradni lat, mistni vytahli snad polovinu ze 60 soukromych vetronu. Je to smes drevenych plandaru, pres motorovyho PIKa a vetsinou LS 8, ASW 20 az po ASH 25. Tahaji to tu vetsinou DR 400, nadherna vlecna, Chimpuky, jeden Pawnee a Wilga. Je nutno priznat ze organizaci maji pomerne zvladnutou, klubove a klidne naladenou dela to tu prijemny dojem na me. Vcera meli kluci pech s odletem a pry taky potize u 1. otocaku, ale prilitli v prvni desitce. Pocasi bylo slozity, jeste ve dve by se v klubu ani neotviral hangar, ale maji tu dobryho Metmana, mistniho Horace, ktery slibil, ze to bude a taky bylo. Ve tri se rozestoupily mraky a ve 16:06 odesli kluci na 160 km racing. Vubec pocasi me na ostrovech prekvapilo. Krome vsudy pritomneho vetru a raniho chladu je dobre. Baze v 1500 az 1600 a stoupani prumer 2, v temickem intervalu i 3 bez problemu. Pokusim se jeste nekolikrat denne podat info, zdravim vsechny na reginech.
pondělí 8. 8. 2005 08:30 Vcera bylo ze zemne na pohled pekne pocasi, rady, podle zprav z radia i dobry stoupani a dostupy. Starty po 12 hodine a hned dostatecna vyska zakladen. Kluci odchazeli v 13:36 v druhe polovine zavodniku (mluvim o klubovce). Pepa Novak musel na druhy odlet, nedodrzel pravidlo 2 minut. To si tu vymysleli nemci a prohlasovali na team cpt. meetingu. Pilot musi pred odletem dodrzet 2 minuty max odletovou vysku jinak je penalizovan bodem za metr. Na trati to slo ale silny vitr komplikoval dokluz. David bohuzel nedobral a skoncil 10 km pred cilem v repce, Pepa dobral na slabym a dosel v pulce zavodniho pole. Mracoun udelal prumer 89 a je vitez. Slavkovi se nedarilo a vzal zavdek letistem 30 km pred cilem, ve stejne oblasti sedli i oba francouzi z obaveneho tymu pod vedenim Erika Napoleona. Sedani do pole neni zadny med, tady v jizni a stredni angliji je rovina, skoro zadny les, ale policka jsou lemovany remizkama a radama stromu. A hlavne vsechno je tu obehnany plotama a na kazdy pole je brana zavrena na retez!!! Dneska je rano jasno, svizny vitr ze severu, slibuji tu cistou termiku.
14:10 Tak dnes se po kumulech zaprasilo a pri otevreni pasky zmizely vsechny, jen vzdalene na severu se objevuji trochu mraky v radiu se ozyvaji stesky pilotu, nicmene trate pres 200 a 300 km zustali. Nabizi se Mracounovo nerudny vtipy, smrt rozdala karty nebo prece jsme na mistrovstvi sveta. Vcera se podarilo postupnym vysvetlovanim u sefa vyhodnocovacu Paula Craba upresnit Pepovu vysku takze se penalizace neobjevila. Paul Crab je Britsky plachtarsky loggerman, nepouziva SeeYou ale ma sve programy, ktere inzeruje na prodej, jsou absolutne nepochopitelne a asi je ovlada jen sam, nicmene pouzivaji se tu pri vyhodnocovani. Dnes jsem se pokusil opravit nasi vlajku v campu a vyvysit ji, ale uspech nic moc, nejvys ji maji asi americani, rakusaci na stozaru maj v noci dokonce svetylko. Nic to ale neni proti podpurnemu tymu Francie (Erik Napoleon ma sadu barevnych fixu a na breefingu zacne pracovat se vsema papirama co dostane) na kraji drahy ma stan se stolem, radiem, pocitacem, svym asistenetem, zastupcem asistenta a partou radovych pomocniku. Vedle tohodle stanoviste si vysekali v trave hriste a ve chvilich kdy nesondujou pocasi nebo neudili rady radiem hrajou petanque.
21:15 Tak se predpoklady nevyplnily, po chvili co se cistilo nebe a kapitan Anglickeho tymu dal povel svym chlapcum k odletu se postupne zacaly kumuly opet objevovat ci nasouvat od severu a nebylo tak zle. Jak se ukazalo opakovany Mracounuv odlet se vyplatil i pres nadavky o posr... discipline je zatim 3. Chvily nam zatrnulo, kdyz si vyzadali zalohu protoze na primarnim logru nemel fix v cylindru, ale na petilitru samozreme byl, jeden a 10 m v kruhu. Chyba byla pri ovladani pujceneho GLK. David mel dnes potize s komunikaci, neslo radio, ale vubec byl bez spoluprace, odlet jsme dali naslepo. K odletum jsem dostal napomenuti od reditele zavodu za pozdni ohlaseni odletu Slavka, moje chyba, nakumuluvali se potize a starosti a babam na CONTROL jsem odnesl listecky az najednou, ty mi dali kopie a s THANK YUOOOOOmi hned v klidu bonzli!!! Pepa podal standartni vykon, nepodarilo se mu se nijak utrnout, ale rozhodne se neztratil. Je vecer tady v hospode to bzuni. Ty predbezny vysledky bych nebral vazne, to jsou casy co se odhadujou z ruznych nepresnych udaju pro divaky.
08:30 Vypada to ze k dnesnimu svatku ROMAN Mracek opravdu dostane flasku za vcerjsi 3. misto v discipline. Za minule vitezstvi si tahal ze tri obalek (plysovy medvidek, flaska, vecere) vytah si veceri pro 2 v nejakym hotelu (sem zvedav jaky tam delaji spagety, jestli lepsi nez ja) a jeste musel mluvit do mikrofonu k foru, jak se mu letelo. Nastesti jeho glajdink-englis je dostacujici k tomu, aby vsem vysvetlil, ze se nema tocit, ale letet rovne. Mame tu problemy s privodem energie. Vzhledem k tomu, ze nasi pani v bruselu jsou schopni nas donutit v cechach co mame pestovat na poli a jak maji vypadat sipky na silnicich, v angliji na ne pecou a maji svoje normy. Zasuvky jsou uplne jiny a tak jsme investovali do jedne prechodky a ta bohuzel nesnesla napajeni celeho ceskeho kempu a odporoucela se do vecnych (elektrickych) lovist.
11:30 Poradatel dnes vyhlasil AAT na 3 hodiny. Komplikovana meteosituace na vychode a severu jetstream nasouva vysokou oblacnost, trat smeruji na zapad az k mori, reditel tvrdi ze v horach na zapade bude velmi dobra termika s ohledem na ocekavanou cistou s max 1/8 cu v 5500 ft. Ty hory jak jsme koukali do mapy dosahuji misty i 600 az 7OO metru, ale aspon jsou tam lesy. Opet jsme snizili vlajku, vcerejsi multibrutalni termicka turbulence ji naklonila.
15:30 Pocasi je pekne, velmi teplo. Pro plachteni vsak nic moc. Je cista, na jihozapade se delaji chmury az kumuly (asi v tech horach) nase klubovka odesla mezi prvnimi, podle korespondence nalitli bublinu a ta je vvymrstila asi do 1500 a tak vyuzili max odletovou vysku a sli. Jine informace zatim nejsou, cista prave odeluje chlapce a chlapy. Podpurny tym se griluje na britskem slunku a ceka, jak je u vas, tady se to vedro uz neda vydrzet, kez by sprchlo a taky uz jsou prelitany leti posedmy zasebou.
21:20 Dnes byl smolny den, brzky odlet nasich zavodniku se nevydaril, Mracoun to oznacil za elementarni chybu. V ciste se proste chodi posledni a dolitavaji se zavodnici co zabrednou na prvnim problemu. Dalsi chyba se ukatzala jako zalitavani do prvni arey, francouzi dostali povel obratit se a nasi pokracovali o 2 kumuly dale, coz bohuzel nevedlo ke zvyseni prumerne rychlosti. Nemci naopak dobre protahli trat v malinke srovnavaci aree o 17 min kde se zcistajasna objevily regulerni kumuly. Kdyz pridame problemy na dokluzu kde Mracoun s Davidem brali do metru vyda to na umisteni pouze v prvni tretine. Pepa podal standartni vykon a postupne stoupa ve vysledkove listine. Nejvetsim nestestim byla kolize jednoho vetrone na dokluzu s civilni osobou. Poradatel nas pozadal o nezverejnovani podrobnosti a zitra vyhlasil neletovy den. Policie i letecky urad zacali s vysetrovanim a podrobnosti se dozvite jiste z z oficialnich zdroju. Mluvi se i o moznosti ukonceni zavodu.
10:30 V anglii je dnes po fronte, povaluji se kumly po zemi snad se to po poledni zlepsi, ale nic to nemeni na dnesnim neletovem dni. Pritomnost vysetrovaci komise, diskutujici hloucky a narodni tymy stahli vlajky na pul zerdi jsme v ocekavani co bude dal. Na 10:30 je svolan team cpt. meeting.
čtvrtek 11. 8. 2005 09:30 Dneska je po prestavce vyhlasen soutezni den, porad se tady potloukaji starsi panove v kravatach a dvouradych oblecich se zlatyma knoflikama, jsou investigators, asi bude na breefingu rozbor nehody, maji visacky s korunou kralovny a jsou neprijemny jako u nas na Urade. Pocasi je nejaky divny hodne stredni oblacnosti, rano vlhko. Ze vcerejsi porady kapitanu: jednalo se zaprve o moznosti zrusit 4. ulohu, prosazovali to tymy jejichz piloti si pohorsili, ale hlasovani bylo 14 : 2, takze ne. Dale se diskutovalo o moznosti zruseni Mistrovstvi, to jednoznacne vsichni odmitli a posledni bya porada o bezpecnosti priletu. Je pravda, ze vsichni tady to pritlaci 2 - 3 km na zem a skacou draty a kere na 180tce, mne osobne se to zda dost nebezpecny, kdyz vidim skupinu 6ti vetronu ve 2 metrech na maximalce, jak skace pres draty a statek a zatackou se vyhybaji stromu. Nejsem si stoprocentne jistej ziskem nekolika vterin v pasce ( Mracoun tvrdi ze je to ma MS bezny a je to vyhoda ) poradatel to toleruje, o moznosti doletoveho kruhu se nikdo ani nezminil (Ten sedlak na 3 km si stezoval ze už mu nelitaji letadla tesne nad strechou ale kolem baraku). Nase skupina byla vcera na vylete v Cambridge, tak jsme dnes odpocati a zvedavi na trate.
14:50 Vyhlasene dispiliny viz web, 200-270 km racing task. Opet se tu udelala lat, 4/8 Cu, dotáci pred paskou asi 1500 m, problemem je vsak lokalni prehanka na odletu, ktera brani v taktizovani. Klubovka odchazi prakticky spolecne v kratkem intervalu. Na letisti je dnes slavnost, jsou tu sponzori, politici, hoste, po smutku ani pamatky, jako bys svihnul proutkem. Maji party stan a recepci, naparadeny manzelky a nalesteny jaguary. Litaji tu pro ne ukazky, swift v 100 m v aerovleku toci vykruty, prulety nad zemi a podobne. Chlapci jsou po odletu a Mracoun mluvi o trhaku a utoku na bednu, snad nebude v poli.
22:10 Zastihly nas prehanky a bourky (moc konvekce). Jestli koukate na vysledky tak se nedivte, nase borce nabili nemci (ostatni nevadi), meli vic stesti, ale rozhodne ne odvahy! na dokluzu nekde vzali 2metr zcela nahodne, nasi museli brat 0,9 a tak prilitli o 10 min pozde. Prestoze odlitli za nima dolitli je a na 30 km do cile je meli na lopate, byli 500 m plus. Presto pokles v celkovem poradi. Pepa nemel den, vybojoval v koncicim intervalu dokluzovou vysku a usetril za naftu. Nalada v tymu je sale RACING pocasi ukaze.
11:25 Vcera jsme se lehce kousli. Rano bylo destive, mraky se prevalujou ve 100 m a stridave prsi. Presto to sichni slozili a v desti odtahli na grid, na breefingu vyhlasili AAT na 3 hodiny, koukam z okna a pocasi se nemeni, asi se poradatele kousli jestevic. Poradatele jsou velmi prijemny, breefing ja zabavnej a sama sranda, musim uznat ze Britanie je plachtarska velmoc, maji to tady v klidu zvladnuty a bez stresu. Jenom pro ilustraci se kouknete na fotky jaky delal Neil, to je ten letecky fotograf z Whiteplanes co mel tu nehodu pri minulych juniorkach v Nitre.
19:30 V Husbosu jsme dnes vyckavali do dvou, nez to reditel odvolal. Moc labilni severni proudeni zadekovalo oblohu a nekolik der slunicku nestacilo, postupne se odpoledne pridaly prehanky. Volny den vsichni vyuzili k doplneni zasob v Tesco stores. Prekvapive funguje stejne jako u nas i s platebnima kartama. Snad se podari alespon trochu zmenit a spestrit jidelnicek vysokovykonych sportovcu. Pripravuji vyzkum na tema: Vliv spaget s cervenou omackou na zvyseni tratove rychlosti v klubove tride.Zitra bude podle predpovedi fronta, postupne pak ma nastoupit nad ostrovy tlakova vyse a bednotreseni.
11:30 jednoznacne no grid today, an breefing prisel meteorolog s otevrenym destnikem a jeho slova byla any questions? Zitra vsak slibil moznost trate na jihovycod a pak slibnou tlakovou vysi az do stredy. Cely organizacni stab se dneska smeje, misto mikrofonu reditel mluvil do ruzoveho prasatka a losovaly se tymi na nejakou podivnou soutez druztev (nikdo nevi co to bude) dokonce kdyz se chief steward FAI zeptal, byl se smichech ujisten, ze Jury a stevardi budou v administrators. Vcera vecer byla party s kapelou a pani co prodava tricka nevi kam si dala klice od kancelare. Dnes bude zase party... Jdeme na spagety a vylet.
neděle 14. 8. 2005 11:40 Snad prestalo prset i kdyz zustavame ve vlhkem severozapadnim proudeni, meteorolog slibuje po obede vyjasneni na 4/8 cu tvorici rady v 4000 ft a vlnu v 7000 s lentakama. Grid je postavenej, racing na 160/200 km club/std.
12:00 Vcera byla destiva nuda, skupinky a hloucky se posunovaly a postavaly po letisti, baru a klubovne. Ruzne odjizdely na vylety a prijizdely se susit. Vecer jsme shledli kino, detskej kreslenej fiml, rano na breefingu byla vyhlasena amnestie na sklenice, vsichni si pivo nosili po stanech a ruznych zakouti a uz neni do ceho tocit !!! Pri prochazkach a cteni nastenek jsem pronikl castecne do organizace mistniho klubu, ma asi 350 clenu, manazer, sef-instruktor a vlekar jsou zamestnanci, v sezone castecne plati jeste dalsi instruktory a vlekare. Obsluha baru a hospody je sezone placena (jsou tu 2 hezky polky). Dene se vari na velmi slusne urovni. Maji 2 klubovy vlecny a pri intenzivnim klubovem provozu jeste 3 soukrome pomahaji. Prosel jsem letiste a napocital 113 futralu (nepocital jsem kotveny vetrone a v sobotu a nedeli jeste plno prijizdi). Sam klub vlastni 2 Puchace na zakladni vycvik, Duodiskuse a ASH 21 na pokracovaci vycvik a pucuje 2 juniory (jako L 33). Jo a motorovej luzak SF 25, zadny motorovy, a diskuse. Vycvik je ciste komercni cinnost klubu nabizi ruzne druhy inenzivnich, vykendovych, vecernich kurzu za ruzne ceny. Podle nastenky cvici tak 20 - 40 pilotu rocne. Cela organizace je zcela jina nez jsme zvykly ale pripadne mi jednodussi a efektivnejsi.
08:00 Tak nam to vcera opravdu zrusili, nizko zakladny, vitr a neustavajici prehanky. Letadla jsme sotva stacili mezi destem otrit a zandat. Vylet byl nasmerovan na hrad Rockingham a pristav na kalnae v Harborough Market. Dnesni rano nas privitalo mlhou, meteorolog ji sleduje a kouri, nechce evidente prepalit jako vcera. Mracoun ma z 5. mista na viteze mene nez 100 bodu. Je potreba letet.
10:20 Mlha se rozpousti, slaby vetrik a na brifingu ocekavame rate kolem 300 km. Po vcerejsi vecirku chodi Holandani v cernych brylych a domaci Anglicani jsou pomaly a posedavaji na klubovne s pohledem do dalky. Na breefing room je vsechno otoceno o 180 stupnu, predsednickej stul, promitaci platno, stoly zidle, audiovizual... Opilecky zert z noci.
15:10 Na racing 300 vyrazili nasi hosi v klubovce opet spolu, taktizovali s klamnym odletem, protoze se chumel nechtel roztrhnout. Zakladny pri odletu pod 1000 m, ale rychle se zvysuji a stoupani taky dobry, pod 2 neberou. Odesli ve 13:51 grynycskyho casu, nejvetsi souperi Nemci v 34 a Anglicani po nich v celou. Uvidime.
18:05 tak se nam to v prubehu dne na poslednim rameni pekne vycistilo. Plnni napeti sledujeme korespondenci, vraci se asi 12 klubovek nastesti nevyznamni souperi. V korespondenci je patrno, ze nejvetsi souperi nemci jsou pod nasimi, ale nasim na dokluzu schazi 200 m. Po asi trech pokusech a prodluzovani se dari najit metrik a petilitr veli k dokluzu. Pohledte na vysledkovku, predbezne jsou velmi prijemne. Je vecer po 6 a zadny standart na dokluzu cisto, asi se projedou.
20:15 Jedemedo pole pro Davida a pro Slavka. Je tu prijemny vecer, polaci vedle nas v kempu slavi (maji proc) muzika na plny koule, chlastaji, no jo vsichni doma.
15:10 Po polske party dopoledne trochu bolela hlavicka. Pocasi od rana vlhke oceanske proudeni, brzy se to deklo a cekali jsme do 14 hodiny nez se to otevrelo a spustili starty. Asi se dalo udrzet uz kolem jedne hodiny, takhle neni ted cas na taktizovani s odletem i kdyz zkratili AAT cas na 2hod. Pocasi je nejiste, cekaji se velky deky po trati a rozpady. Bude to asi o stesti a potrese se zase bednou.
19:10 Tak nakonec se v druhe polovine dne pocasi vylepsilo a dolety byly bez problemu. V klubovce udelali prumer asi 80, Mracoun podle predbeznych vyhral a posilnil celkove 1. misto. Slavek mel smulu na dokluzu, schazelo mu 4O m a sedi 2 km pred paskou. Asi sedal z kurzu a nebylo to pry moc hezke. Problem s technikou ma Pepa, nejde mu radio. Snazili jsme se mu domluvit, ale snad si pujci tady u mistnich. Jdeme varit spagety.
08:00 Od rana tu fouka cerstvy jizni teply vetrik, vypada to opravdu na cistou termiku. Pro mne jako pomocnika je to prijemny srpen na dovolenou, ale letet bych v tom nechtel. Ted budem resit Pepovu radiostanici. Pak se podivame na breefing, co na nas vymysli.
09:20 Dnes je breefing o pulhodiny posunut dopredu, grid taky uzavreli drive. Dnes startujeme na opacnou stranu, zacina opravdu teply den. Bude 24 stupnu a v ciste, nic moc. Pepa ma novou radiostanici, vse OK.
11:30 Skocily prvni chmury, ale rychle mizi, bude asi dost cisto. Vyhlasene trate jsou 300 a 370, poradatele jsou optimisticti, ale upozornovali dnes na moznost breezy od vychodu az do 50 km ve vnitrozemi. Snad by nas tady ani na trati nemela ovlivnit. Zavodnici jsou pomalu nervozni, trate jsou dlouhe a unava se taky projevuje.
13:15 Chlapci jsou pred paskou, je cista dava to prumer 1,5 m vsichni celej balik ceka na pasce, kdo pude prvni. Bude to nekdo muset rotrhnout klamnym odletem. Mracoun to zkousel po trati a nic moc. Par mlzinek a nedavaji, myslim ze 370 pro standart class je dost nadhodnoceny, teplota uz je (ufff ufff) a zadna lat.
14:15 Kluci jsou po pasce, z radia jsou slyset jenom narky a nadavky. Stoupani do metru, cista a ridce .V anglii nejsou lesy, zadny kopce blbe, se to hleda. Zatim spoluprace nasi 3 borcu v klubovce. Davam papirky na office o odletech a jedeme nakoupit, dochazi spagety.
16:05 Tak odjizdi prvni trandaky. Francouzi a anglicani, cekame, nasi jsou na 3.rameni 40 km od otocky. Ted volaji kapitany na meeting.
16:30 Jenom nas upozornuji, ze po ceste pred paskou (tam co srazili fotografa Neila), budou dnes jezdit karavany do kempu u rybnika za letistem . Mame na to upozornili priletavajici kluzaky, hehe, jestli nejaky prileti. Je tu vedro na padnuti, Vsichni tu popolejzaji ze stinu do stinu ... Belgicani si koupili detskej bazenek a lezi v nem ctyri, rvou a chlastaji plechovky.
21:00 Tak nam to dneska nandali nemci, nejvetsi souperi a to o 12 minut, v cisty se letelo velmi slozite. Na rychlosti to udelalo o 4 km za hod. v bodech pak o 100 bodu, v predbeznych byl Mracoun na chvili o 2 body druhej, po dopocitani vsech a denniho faktoru pak o 2 body udrzel vitezstvi. Ted je ten spravnej nervak. Zejtra se poleti, jestli fronta neskoci az nad nas. Jestli bude rychlejsi, tak to zavre do konce zavodu.
09:40 Od rana je tu vedro, ze by jeden chcip. Nervozita pred disciplinou standartni, bude cista. Mohla by to mozna zlabilizovat fronta co se na nas tlaci ze skotska. Rozhodne se dnes poleti ostre. Nemci nemaji co ztratit . Dam se do opravy slunecniku, ktery nam vitr obratil, dnes bude potreba.
11:20 Vyhlasene trate pro klub 260 a std 320 racing ve smeru sever jih. Podle predpovedi je tu vlhka inverze, co snad pomuze k vyvoji kumulu. Obavy jsou ale z dekovani stratocumuly na teto inversi. Fronticka s bourkami ma prijit vecer a vyplavit nam stany. Zatim 28 stupnu a prvni neforemne mraky.
14:20 Ted sli do pasky. Pocasi je zvlastni, udelalo se 4/8 cu, jsou rozfrcany,bez zakladen, tezko pod tim hledaji stoupani. Jednou trojku, jednou do metru, nervozita nepomaha. Dal jsem listky hned po otevreni pasky a na tabuli se objevil klamny odlet. Ted jsem se zpozdenim dal druhy a zda se, ze nemci sedli na lep a odesli o 7 min driv (jestli ted taky nedaji druhy). Je tu nesnesitelny vedro, potim se i kdyz v hospode klepu do klavesnice.
16:15 Tak ted nam neocekavane po 3 hodinach na 360 km trati prilitli standarti. Musi delat rychlosti kolem 120. Pocasi se mirne zlepsilo cose kumulu tyce, ale fronta uz je citit, natahuje se vysoka a cisti se to. Sever uz je neletovej, koukame na jih, nemame radiove spojeni. Bud preladili nebo jsou daleko, nebo nizko.
17:25 Tak se zda, ze nas podle predbeznych vysledku nemci nabili. Nacke mel nejspis jeste jeden odlet a dal Mracounovi 2 minuty a v celkovejch predbeznej je prvni o 30 bodu. Byl to boj. Zatim tedy hajime na bedne stribro.