V poválečném období se konalo v České republice velké množství leteckých dnů, jejich počet dosáhl řádově desítek za jeden rok. A není divu, letectví v té době mělo stále příchuť romantiky a zájem veřejnosti byl zcela nesrovnatelný se zájmem současným.

První letecký den v Plzni se konal v červnu 1946, měla nad ním záštitu paní Hana Benešová a při křtu Kukuruznika ji zastupovala paní Kutlvašrová. Při této příležitosti byl slavnostně položen základní kámen pomníku padlých letců, členů ZA. Na leteckém dni se předvedlo na 9 vojenských a 16 civilních letadel a přihlíželo jim 25 tisíc návštěvníků a bylo provedeno přes 500 vyhlídkových letů.

Jedním z největších leteckých dní byl v pořadí druhý letecký den v Plzni v roce 1947, pořádaný Západočeským aeroklubem. Sešlo se zde 34 letadel, která si návštěvníci mohli prohlédnout z blízka a nahlédnout i dovnitř. Největší z nich B-17 Flying Fortress, dále Spitfiry, které pod vedením odchovance Západočeského aeroklubu Karla Pošty předvedly precizní skupinové lety a on sám pak akrobatickou sestavu. Tohoto leteckého dne se zúčastnilo mnoho vzácných hostů, mezi nimi i anglický velvyslanec Philip Nichols, anglický vojenský pověřenec Wyatt, posádka americké létající pevnosti, francouzská a belgická delegace, jednatel švédské společnosti ABA a mnoho dalších, kteří se všichni zúčastnili slavnostního odhalení již dokončeného pomníku padlým členům Západočeského aeroklubu (nyní na náměstí Míru).