MUDr. Vladimír Sobotka jako malý chlapec viděl kdysi na leteckém dni v Klatovech létat trojici Novák-Široký-Hubáček a bylo rozhodnuto. Za války modelařil a po ní začal létat na ŠK-38. Po SG-28 přišly Bejbiny, Krajánek, v devětačtyřicátém pětihodinovka na Rané. Po reorganizaci, znamenající pro klatovské dojíždění na jiná letiště, se o létání pokoušel jako student medicíny ještě v okolí Plzně, ale časově to vůbec nešlo zvládnout. Proto po ukončení studií medicíny absolvoval na Letkově znovu elementárku na Pionýru a vystřídal postupně řadu Šohajů i Orlíků, absolvoval instruktorský kurs ve Vrchlabí, splnil podmínky stříbrného „C“. Později létal i VSO-10. Motorově začal létat opět v Klatovech na Trenerech a Z-43.
Na konci šedesátých let se klatovští rozhodli obnovit leteckou činnost a navázat na tradice Pošumavského aeroklubu. MUDr. Sobotka se velkou měrou zasloužil o obnovení aeroklubu v Klatovech. Akrobat Josef Hubáček přijal funkci předsedy rady klubu. Hlavní práce při výstavbě letiště proběhly v letech 1969 a 1970.
Toužebně očekávaný první start proběhl v roce 1971. Blaníka s dr. Sobotkou a žákem vlekal inspektor ing. Petr Toužimský, kterému, stejně jako bývalému krajskému inspektorovi bezmotorového létání Jaroslavu Špotovi z Českých Budějovic, klatovští za mnohé vděčí. Mezi prvními pilotními žáky dr. Sobotky byl i jeho poválečný instruktor Nudera.