Letoun WT-9 Dynamic patří mezi jedno z nejsofistikovanějších dvoumístných ultralehkých letadel současnosti. Je vyráběný slovenskou firmou Aerospool s r.o. na letišti v Prievidzi. Od zahájení výroby v roce 2001 jich po světě létá několik stovek kusů. Díky elegantnímu konstrukčnímu řešení a použití nejmodernějších kompozitních materiálů dosahuje vysokých cestovních rychlostí 200-220 km/h a zaručuje vysoký dolet. Kabina je vybavena kompletním dvojím řízením s klasickým uspořádáním a zaručuje bezkompromisní komfort v jakékoli fázi letu. Přístrojový panel je osazen dvěma obrazovkami „Glass cockpit“ D100 a D120 spolu s GPS navigací Bendix King, které nahradily klasické mechanické přistroje. Pro zajištění maximální možné bezpečnosti je na palubě Dynamicu instalován záchranný padákový systém. Dynamic v aeroklubu slouží jako výcvikový stroj a rovněž jako plnohodnotná vlečná kluzáků do MTOW 750 Kg. V současnosti náš aeroklub provozuje hned dva stroje toho typu.
Zlín 42M je dvoumístný sportovní a cvičný letoun československé výroby. Je určen převážně k základnímu a pokračovacímu výcviku pilotů. Mimo jiné své uplatnění našel dokonce při létání akrobacie, vlekání kluzáků, létání nočních a přístrojových výcviků. První letoun toho typu byl vyroben v Otrokovické továrně Moravan v roce 1967 a během několika málo následujících let jejich počet expanzivně vzrostl. Dodnes tyto stroje můžeme spatřit nejen na letištích v České republice, ale také daleko za hranicemi své rodné vlasti, i když v patřičně zmodernizovaném stavu. Díky svým vysokým provozním nákladům a hlukovým omezením jsou Zlíny Z-42 postupně nahrazovány vývojově novými letouny. Přesto se Aeroklub Plzeň – Letkov, jako jedno z mála letišť může tímto kouskem pyšnit.
Morane Soulnier MS-893 je motorové letadlo francouzské výroby poháněné motorem Lycoming O-360 o výkonu 180 koní. Velmi nezvyklé je použití slotů v náběžné hraně křídla, které se vysouvají automaticky při dosažení maximálního úhlu náběhu a odvrátí tak přetažení letadla. Díky tomuto prvku patří k velmi bezpečným strojům. Svou maximální vzletovou hmotností 1050 kg a kapacitou pro 4 lidi si zaslouží v naší flotile místo zejména pro vyhlídkové lety. V případě potřeby je možné „Morána“ použít i na vlekání kluzáků. Díky přestavbě motoru pro použití paliva N95 je jeho provoz cenově dostupnější než dříve.
Letoun Z-526 je český sportovní dvoumístný letoun vyráběný společností Moravan Otrokovice. Byl vyvinut na jako pokračovatel Z-326. Z-526L je vybaven motorem Lycoming. Má maximální rychlost 310 km/h a dolet 1 200 km. Letoun se využívá také pro akrobatické létání. Ten náš k nám přišel přes USA a je po generální rekonstrukci.
L-33 je jednomístný samonosný kluzák celokovové konstrukce s ocasními plochami ve tvaru T. Větroň byl původně koncipován jako pokračovací letoun pro přechod ze cvičných typů L-13 Blaník a L-23 Super Blaník. Sériová výroba byla zahájena v roce 1992 v továrně Let Kunovice a bylo vyrobeno bezmála 100 kusů, z nichž přibližně polovina je registrována na území Spojených států amerických . Přední část trupu tvoří poloskořepina vyztužená přepážkami a podélníky, zatímco zadní část trupu tvoří svinutý kuželový kornout nesoucí ocasní plochy. Křídlo je pak jednonosníkové konstrukce bez podélníku a je opatřeno jednoduchou vzdušnou brzdou. V aeroklubu slouží ke zdokonalovacím letům pokračovacích pilotů, před samotným přeškolením na sofistikovanější kluzáky typu DouDiscus.
L-13A Blaník, aneb chlouba českého nebe je dvousedadlový kluzák československé výroby. První konstrukční plány se začaly rodit za zdmi Výzkumného a zkušebního leteckého ústavu v Praze počátkem padesátých let. Zpracovaná dokumentace byla poté předána závodu Let Kunovice. Sen hlavního konstruktéra Karla Dlouhého se proměnil ve skutečnost, když v roce 1958 byla zahájena sériová výroba, která trvala dlouhých dvacet let. Za tu dobu se povedlo vyrobit neskutečných 2616 kusů, nepočítaje později modernizované typy L-13A Blaník a L-23 Super Blaník. Velká část kluzáků byla bez problémů provozována v bezmála 40 státech světa do roku 2010 (nehoda Blaníku v Rakousku). Kluzáku byla Agenturou pro bezpečnost v letectví odebrána letová způsobilost, a tím se doposud proslulému kluzáku navždy zpečetil osud. Později byla alespoň obnovena způsobilost typům L-13A a L-23 s pevnějšími nosnými plochami. Pro své vynikající letové vlastnosti je mezi piloty a žáky velice oblíben.
Kluzák L-23 Super Blaník můžeme označit za technologicky vyspělejšího bratra doposud známého Blaníku L-13. Vyznačuje se obdobnými letovými vlastnostmi. Proto je aerokluby využíván k výcviku nových pilotů a výcviku vyšší pilotáže. Jedná se o dvoumístný celokovový větroň hornoplošné konstrukce s vodorovnými ocasními plochami ve tvaru T. Většina částí je vyrobena z duralového plechu, stejně jako potah, který je k trupu připevněn pomocí nýtů. Jednou z dalších odlišností od svého předchůdce jsou zjednodušená křídla bez vztlakových klapek s novými koncovými oblouky bez duralových vřeten. Piloti fotografové pak bezpochyby ocení kabinu s větším průhledným překrytem. Od zahájení výroby v roce 1988 bylo zkompletováno přes 300 strojů a právě jeden z nich našel svůj domov v našem aeroklubu.
Za vraty Letkovského hangáru na zkušené piloty čeká jednomístný laminátový kluzák ASW 15 B klubové soutěžní třídy. Na závodech tedy patří do kategorie větroňů, jejichž rozpětí nepřesahuje 15 metrů. Koncept tohoto stroje, sportovními piloty hojně oblíbeného, má kořeny v sousedním Německu. Tam byl také v roce 1968 vyroben a zalétán první prototyp ASW 15. Trup je tvořen skořepinou laminátového sendviče, stejně jako lichoběžníkové křídlo vyplněné balsou. Po úpravě soutěžních pravidel počátkem sedmdesátých let byl původní kluzák upraven do podoby ASW 15 B. Došlo k několika koncepčním změnám křídla, aerodynamického vyvážení svislé ocasní plochy, dosud pevný podvozek byl upraven na podvozek zatahovací, zvětšila se kabina a do křídel byly namontovány nádrže na vodní přítěž. Od ukončení výroby uběhlo bezmála 30 let, ale ASW 15 si své postavení mezi ostatními kluzáky stále dravě drží.
Naším nejnovějším přírůstkem, který provozujeme od roku 2013, je kluzák klubové třídy Standard Cirrus. Tento jednonosníkový celokompozitový větroň je velmi oblíben na plachtařských soutěžích, i když na světových soutěžích získávají na oblibě výkonnější kluzáky klubové třídy. Náš Cirrus s imatrikulací OK-7421 se pyšní zbrusu novým lakem a nově přečalouněným kokpitem, kterému vévodí navigační přístroj LX7000. Díky novému transportnímu vozíku značky Cobra se případný transport z pole stává maličkostí. Skládání větroně zvládne úplně každý a zabere pouhých 15 minut. Druhý Cirrus OK-6400 je vybaven obdobně.
V naší flotile můžeme najít i vysokovýkonný dvousedadlový kluzák typu DuoDiscus. Klouzavost uváděná výrobcem dosahuje až 47:1. Výhodou tohoto kluzáku je možnost vodní přítěže v křídlech, což umožňuje dosažení této klouzavosti na relativně vysoké rychlosti. Přičteme-li snadnou ovladatelnost a velice komfortní kokpit, není divu, že „Duáč“ patří mezi nejvytíženější letadla našeho letadlového parku. Tento kluzák je vybavený dvojicí naviačních a vario systémů LX9050.
LS-8 je vysokovýkonný jednosedadlový kluzák. Tento kluzák je určen pro standardní třídu s možností zvětšení rozpětí na 18m pomocí nástavců. Stejně jako DuoDiscus má možnost využít vodní přítěž v křídlech až do celkové vzletové hmotnosti 525kg, což umožňuje dosažení nejlepší klouzavosti na relativně vysoké rychlosti. Kluzák má špičkové vybavení včetně přístroje LX8000.